3D Hobby Shop Edge540 to jeden z najpopularniejszych modeli samolotów RC na świecie. Jest on zbudowany z wytrzymałej i lekkiej sklejki i nadaje się do zarówno do lotów pionowych, jak i poziomych. Aby ustawić Edge540, należy przeanalizować instrukcję obsługi, aby upewnić się, że wszystkie części są ze sobą poprawnie połączone, a system napędowy jest sprawny. Następnie należy sprawdzić, czy silniki są odpowiednio ustawione i czy skrzydła są wyważone. Na samym końcu należy sprawdzić, czy wszystkie kontrolki sterowania są właściwie ustawione i czy ustawienia silników są odpowiednie. Gdy wszystko jest poprawnie ustawione, można przejść do pierwszego lotu.
Ostatnia aktualizacja: Procedura ustawiania 3d Hobby Shop Edge540
Na dowolnym etapie pracy nad modelem 3D można powrócić do jego widoku domyślnego, czyli widoku początkowego. Widok domyślny należy odróżnić od podglądu, który obrazuje wygląd nieaktywnego modelu 3D. Lista wszystkich dostępnych widoków modelu 3D jest wyświetlana w menu Widoki na pasku narzędziowym 3D oraz w okienku Widok drzewa modelu.
Program Acrobat umożliwia tworzenie dodatkowych widoków 3D. Dzięki nim można oglądać składniki modelu z różnej perspektywy (z góry, z dołu, z lewej, z prawej, z zewnątrz, rozłożony, złożony itp. ). Widok może zawierać oświetlenie, położenie kamery, tryb renderowania, stan drzewa modelu, przezroczystość oraz ustawienia przecięcia. Widoki własne mogą zawierać precyzyjne właściwości kamery.
Widoki można łączyć z zakładkami dostępnymi w panelu Zakładki. Można też uaktywnić operację Przejdź do widoku 3D i połączyć widoki z wybranymi przyciskami i łączami na stronie dokumentu PDF.
Podczas tworzenia dokumenty PDF z modelu 3D lub dodawania pliku 3D do istniejącego dokumentu PDF program Acrobat tworzy początkowy widok domyślny. Widok domyślny generowany jest niezależnie od tego, czy dodatkowe widoki domyślne są tworzone, czy też w pliku 3D istnieją widoki.
Charakterystyka wygenerowanego widoku domyślnego jest następująca:
Użyte jest rzutowanie perspektywiczne.
Punkt widzenia jest odsunięty od danego obiektu w taki sposób, aby wszystkie widoczne węzły wypełniały większą część pola widzenia.
Kierunek i orientacja przesunięcia są ustawione głównie względem ujemnej osi X z relatywnie niewielkim przesunięciem wzdłuż ujemnej osi Y i mniejszym przesunięciem wzdłuż dodatniej osi Z.
Punkty kamery pośrodku widocznych węzłów, zorientowane w taki sposób, że oś Z jest pionowa i skierowana ku górze oraz dodatnia w wyświetlonej adnotacji.
Ustaw kolor tła, tryb renderowania i oświetlenie dla widoku domyślnego poprzez zaznaczenie pola Pokaż opcje zaawansowane w oknie dialogowym 3D, wybranie zakładki 3D i dostosowanie pokazanych parametrów.
Tworzenie widoku własnego
Aby utworzyć nowy widok, wybierz Widoki > Zarządzaj widokami z paska narzędzi 3D lub menu kontekstowego. W wyświetlonym następnie oknie dialogowym Zarządzaj widokami kliknij przycisk Nowy widok.
Zmienianie afiszu na zgodny z widokiem domyślnym
Dodawanie widoku 3D do zakładki lub łącza
Procedura ta wymaga utworzenia co najmniej jednego zdefiniowanego widoku modelu 3D. Widok można skojarzyć z istniejącą zakładką lub istniejącym łączem (wcześniej można utworzyć nowe zakładki i łącza).
Po wybraniu warstwy 3D na panelu 3D są wyświetlane składniki pliku 3D skojarzonego z tą warstwą. W górnej części panelu są umieszczone siatki, materiały i światła dostępne w pliku. Dolna sekcja panelu zawiera ustawienia i opcje składnika 3D wybranego w górnej sekcji.
A. Wyświetlanie opcji Scena, Siatki, Materiały lub Światła B. Menu Ustawienia predefiniowane renderowania C. Dostosowywanie ustawień renderowania D. Wybieranie tekstury, która zostanie pomalowana E. Ustawienia przekrojów F. Przełączanie nakładek G. Dodawanie nowego światła H. Usuwanie światła
Przyciski umieszczone w górnej części panelu 3D umożliwiają filtrowanie wyświetlanych tam składników. Kliknięcie przycisku Scena powoduje wyświetlenie wszystkich składników, przycisk Materiały umożliwia wyświetlenie samych materiałów itd.
Wykonaj jedną z następujących czynności:
Wybierz polecenie Okno > 3D.
Kliknij dwukrotnie ikonę warstwy 3D na panelu Warstwy.
Wybierz polecenie Okno > Przestrzeń robocza > Zaawansowane 3D.
Filtrowanie wyświetlanych opcji 3D
Kliknij przycisk Scena, Siatka, Materiały lub Światła w górnej części panelu 3D.
Pokazywanie lub ukrywanie siatki 3D lub światła
Kliknij ikonę oka obok pozycji siatki lub światła w górnej sekcji panelu 3D.
Panel 3D nie pozwala włączać ani wyłączać wyświetlania materiałów. Aby pokazać lub ukryć materiały, należy zmienić ustawienia widoczności dla skojarzonych z nimi tekstur, korzystając z panelu Warstwy. Zobacz Ustawienia materiałów 3D.
Uzyskiwanie dostępu do ustawień sceny 3D
Kliknij pozycję Scena u góry listy składników, jeśli nie jest jeszcze wybrana.
Uzyskiwanie dostępu do ustawień siatki, materiału lub światła
Kliknij przycisk Scena, aby pokazać wszystkie składniki sceny. Wybierz siatkę, materiał lub światło w górnej części.
Kliknij przycisk Siatki, Materiały lub Światła, aby tymczasowo wyświetlić tylko te elementy. Następnie wybierz siatkę, materiał lub światło.
Rozwijanie lub zwijanie materiałów siatki
Kliknij trójkąt z lewej strony ikony siatki.
Wyświetlanie płaszczyzny podłoża
Płaszczyzna podłoża jest siatką ukazującą położenie podłoża w odniesieniu do modelu 3D.
Aby wyświetlić płaszczyznę podłoża, kliknij ikonę przełączania w dolnej części panelu 3D, a następnie wybierz opcję Płaszczyzna podłoża 3D.
Ikona przełączania jest aktywna pod warunkiem, że w systemie jest dostępna technologia OpenGL.
Wyświetlanie i ukrywanie linii pomocniczych świateł
U dołu panelu 3D kliknij ikonę przełączania i wybierz opcję Światło 3D
Wyświetlanie konturu zaznaczonego materiału lub siatki w oknie dokumentu
U dołu panelu 3D kliknij ikonę przełączania i wybierz opcję Wybór 3D.
Po wybraniu materiałów lub siatek na panelu w oknie dokumentu zostanie wyświetlony kolorowy kontur ułatwiający identyfikację bieżącego elementu.
Aby zmieniać kolor nakładek 3D, np. konturów materiałów i siatek, dostosuj opcje w sekcji 3D okna dialogowego Preferencje.
Ustawienia sceny 3D umożliwiają zmienianie trybów renderowania, wybieranie tekstury do malowania oraz tworzenie przekrojów. Aby otworzyć te ustawienia, kliknij przycisk Scena na panelu 3D, a następnie zaznacz pozycję Scena w górnej części panelu.
Ustawienia renderowaniaOkreśla ustawienia predefiniowane renderowania dla modelu. Aby dostosować opcje, kliknij przycisk Edytuj.
JakośćWybierz ustawienie pozwalające uzyskać najlepszą jakość wyświetlania przy zachowaniu dobrej wydajności:
Interaktywna (malowanie)Renderowanie odbywa się przy użyciu technologii OpenGL i procesora GPU na karcie wideo; przy tym ustawieniu uzyskuje się obraz wysokiej jakości, ale bez szczegółowych odbić i cieni. W przypadku większości systemów tę opcję najlepiej wybrać na czas edycji.
Robocza ze śledzeniem promieniRenderowanie odbywa się przy użyciu procesora głównego (CPU) komputera, a odbicia i cienie renderowane są z jakością roboczą. Jeśli system jest wyposażony w zaawansowaną kartę wideo, opcja Interaktywna może przyspieszyć uzyskiwanie rezultatu.
Finalna ze śledzeniem promieniStosowanie tej opcji najlepiej jest ograniczyć do generowania obrazu wynikowego. Odbicia i cienie są renderowane z pełną jakością.
W trakcie renderowania obrazu ze śledzeniem promieni na tle obrazu rysowane są tymczasowo płytki. Aby przerwać proces renderowania, kliknij przyciskiem myszy lub naciśnij klawisz spacji. Aby zmienić liczbę podziałów na płytki, przyspieszając przetwarzanie kosztem jakości, zmień wartość progu wysokiej jakości w preferencjach 3D.
W przypadku malowania bezpośrednio na modelu 3D to menu pozwala wybrać, na którą mapę tekstury będzie wpływało malowanie. com/pl/photoshop/using/3d-painting-photoshop. html">Malowanie 3D.
Można również wybrać docelową teksturę z menu 3D > Tryb malowania 3D.
Globalny kolor otoczeniaPozwala ustawić kolor globalnego światła otoczenia, widocznego na odblaskowych powierzchniach. Ma on wpływ na kolor otoczenia dla niektórych materiałów. Zobacz Ustawienia materiałów 3D.
PrzekrójWybierz tę opcję, aby utworzyć przekrój na płaszczyźnie przecinającej model pod wybranym kątem. Umożliwia to przecinanie modelu i oglądanie jego wnętrza. html#main-pars_heading_11" target="_blank">Wyświetlanie przekrojów.
Aby wyświetlić przekrój modelu 3D, można przeciąć go niewidzialną płaszczyzną ustawioną pod dowolnym kątem. Zawartość będzie wyświetlana tylko z jednej strony płaszczyzny.
Wybierz opcję Przekrój poprzeczny u dołu zakładki Sceny.
Wybierz opcje wyrównania, położenia i orientacji:
PłaszczyznaWybierz tę opcję, aby wyświetlić płaszczyznę definiującą przekrój. Można wybrać kolor i krycie tej płaszczyzny.
PrzecięcieWybierz tę opcję, aby podświetlić obszary modelu, które przecina płaszczyzna przekroju. Aby wybrać kolor podświetlenia, kliknij próbkę koloru.
Odbij przekrójPowoduje wyświetlenie obszaru po przeciwnej stronie płaszczyzny tnącej model.
Przesunięcie i PochylenieOpcja Przesunięcie umożliwia przesunięcie płaszczyzny wzdłuż osi, bez zmiany kąta. Przy domyślnym zerowym przesunięciu płaszczyzna przecina model 3D w jego punkcie środkowym. Przy maksymalnym przesunięciu ujemnym lub dodatnim płaszczyzna w ogóle nie przecina modelu. Ustawienia opcji Pochylenie pozwalają obrócić płaszczyznę w zakresie od 0 do 3600 w dowolnym z możliwych kierunków pochylenia. Jeśli jedna z osi jest ustalona, ustawienia pochylania dotyczą obracania płaszczyzny względem dwóch pozostałych osi. Jeśli na przykład płaszczyzna jest wyrównana do osi Y, może być obracana wokół osi X (Pochylenie 1) lub Z (Pochylenie 2).
WyrównanieWybierz oś płaszczyzny tnącej (x, y lub z). Płaszczyzna będzie prostopadła do wybranej osi.
Stosowanie różnych trybów renderowania do poszczególnych przekrojów
Ustawienia renderowania mogą być odmienne dla każdej strony przekroju. Pozwala to połączyć różne widoki tego samego modelu 3D, na przykład przez wyświetlenie siatki i bryły.
Wybierz opcję Przekrój poprzeczny i określ opcje w dolnej sekcji zakładki Sceny. Do widocznego przekroju zostaną zastosowane bieżące ustawienia renderowania.
Kliknij przycisk Ustawienia renderowania lub wybierz polecenie 3D > Ustawienia renderowania.
W górnej części okna dialogowego kliknij (niezaznaczony) przycisk Przekrój poprzeczny .
Domyślnie wszystkie ustawienia renderowania są wyłączone dla alternatywnego przekroju, co czyni go niewidocznym.
Wybierz opcje renderowania dla alternatywnego przekroju i kliknij przycisk OK.
- Podręcznik użytkownika programu Photoshop
- Wprowadzenie do programu Photoshop
- Dream it. Make it.
- Nowości w programie Photoshop
- Edytowanie pierwszego zdjęcia
- Tworzenie dokumentów
- Photoshop | Częste pytania
- Wymagania systemowe programu Photoshop
- Migracja ustawień predefiniowanych, operacji i ustawień
- Poznaj program Photoshop
- Program Photoshop a inne produkty i usługi firmy Adobe
- Korzystanie z kompozycji programu Illustrator w programie Photoshop
- Korzystanie z plików programu Photoshop w programie InDesign
- Materiały Substance 3D w programie Photoshop
- Program Photoshop a usługa Adobe Stock
- Używanie rozszerzenia Capture w programie Photoshop
- Biblioteki Creative Cloud
- Biblioteki Creative Cloud w programie Photoshop
- Używanie paska Touch Bar w programie Photoshop
- Siatka i linie pomocnicze
- Tworzenie operacji
- Cofanie i historia
- Photoshop na tablet iPad
- Photoshop na tablet iPad | Częste pytania
- Zapoznanie z przestrzenią roboczą
- Wymagania systemowe | Photoshop na tablet iPad
- Tworzenie, otwieranie i eksportowanie dokumentów
- Dodawanie zdjęć
- Korzystanie z warstw
- Rysowanie i malowanie przy użyciu pędzli
- Tworzenie zaznaczeń i dodawanie masek
- Retuszowanie kompozycji
- Korzystanie z warstw dopasowania
- Dopasowanie odcieni kompozytów przy użyciu krzywych
- Stosowanie przekształceń
- Kadrowanie i obracanie obrazów kompozytowych
- Obracanie, przesuwanie, powiększanie i zerowanie obszaru roboczego
- Korzystanie z warstw tekstowych
- Korzystanie z programów Photoshop i Lightroom
- Pobieranie brakujących czcionek w programie Photoshop na tablecie iPad
- Tekst w języku japońskim w programie Photoshop na tablecie iPad
- Zarządzanie ustawieniami aplikacji
- Skróty i gesty dotykowe
- Skróty klawiaturowe
- Edytowanie rozmiaru obrazu
- Nadawanie na żywo podczas tworzenia w programie Photoshop na tablecie iPad
- Retuszowanie niedoskonałości za pomocą narzędzia Pędzel korygujący
- Tworzenie pędzli w rozszerzeniu Capture i używanie ich w programie Photoshop
- Praca z plikami Camera Raw
- Tworzenie i używanie obiektów inteligentnych
- Modyfikowanie ekspozycji obrazów przy użyciu funkcji rozjaśniania i ściemniania
- Photoshop w Internecie (beta)
- Często zadawane pytania | Photoshop w Internecie (beta)
- Wprowadzenie do przestrzeni roboczej
- Wymagania systemowe | Photoshop w Internecie (beta)
- Skróty klawiaturowe | Photoshop w Internecie (beta)
- Obsługiwane typy plików | Photoshop w Internecie (beta)
- Otwieranie plików w chmurze i korzystanie z nich
- Współpraca z uczestnikami projektu
- Stosowanie ograniczonych zmian do plików w chmurze
- Pliki w chmurze
- Pliki w chmurze — Photoshop | Częste pytania
- Pliki w chmurze — Photoshop | Pytania dotyczące obiegów pracy
- Zarządzanie plikami w chmurze i korzystanie z nich w programie Photoshop
- Zwiększanie ilości przestrzeni dyskowej dla programu Photoshop
- Nie można utworzyć ani zapisać pliku w chmurze
- Rozwiązywanie błędów z plikami w chmurze programu Photoshop
- Zbieranie dzienników synchronizacji plików w chmurze
- Udostępnianie i wspólne edytowanie plików w chmurze
- Udostępnianie plików i komentowanie w aplikacji
- Przestrzeń robocza
- Podstawy pracy z przestrzenią roboczą
- Szybsza nauka dzięki panelowi Odkrywanie w programie Photoshop
- Galerie narzędzi
- Preferencje wydajności
- Korzystanie z narzędzi
- Gesty dotykowe
- Funkcje dotykowe i dostosowywanie obszarów roboczych
- Zapowiedzi technologii
- Metadane i uwagi
- Domyślne skróty klawiaturowe
- Umieszczanie obrazów programu Photoshop w innych aplikacjach
- Preferencje
- Miarki
- Pokazywanie i ukrywanie dodatków niedrukowanych
- Określanie kolumn dla obrazu
- Panele i menu
- Umieszczanie plików
- Rozmieszczanie elementów za pomocą przyciągania
- Określanie położenia przy użyciu narzędzia Miarka
- Ustawienia predefiniowane
- Dostosowywanie skrótów klawiszowych
- Projektowanie stron internetowych, materiałów ekranowych i aplikacji
- Photoshop dla projektantów
- Obszary kompozycji
- Podgląd urządzenia
- Kopiowanie kodu CSS z warstw
- Cięcie stron internetowych na plasterki
- Opcje HTML dotyczące plasterków
- Modyfikowanie układu plasterków
- Korzystanie z grafiki internetowej
- Tworzenie internetowych galerii zdjęć
- Podstawowe informacje o obrazie i kolorach
- Zmienianie rozmiarów obrazów
- Korzystanie z obrazów rastrowych i wektorowych
- Rozmiar a rozdzielczość obrazu
- Pozyskiwanie obrazów z aparatów fotograficznych i skanerów
- Tworzenie, otwieranie i importowanie obrazów
- Wyświetlanie obrazów
- Błąd nieprawidłowego znacznika JPEG | Otwieranie obrazów
- Wyświetlanie wielu obrazów
- Dostosowywanie próbników kolorów i próbek
- Obrazy HDR
- Dopasowywanie kolorów na obrazie
- Konwertowanie obrazów z jednego trybu kolorów na inny
- Tryby kolorów
- Wymazywanie części obrazu
- Tryby mieszania
- Wybieranie kolorów
- Dostosowywanie tablic kolorów indeksowanych
- Informacje o obrazie
- Filtry zniekształcania są niedostępne
- Informacje o kolorach
- Dopasowania kolorowe i monochromatyczne przy użyciu kanałów
- Wybieranie kolorów w panelach Kolor i Próbki
- Próbka
- Tryb kolorów (tryb obrazu)
- Poświata kolorowa
- Dodawanie warunkowej zmiany trybu do operacji
- Dodawanie próbek z arkuszy CSS HTML i plików SVG
- Głębia bitowa i preferencje
- Warstwy
- Podstawy pracy z warstwami
- Bezpieczna edycja
- Tworzenie warstw i grup oraz zarządzanie nimi
- Zaznaczanie, grupowanie i łączenie warstw
- Umieszczanie obrazów w ramkach
- Krycie warstw i mieszanie
- Warstwy masek
- Stosowanie filtrów inteligentnych
- Kompozycje warstw
- Przenoszenie, układanie i blokowanie warstw
- Maskowanie warstw przy użyciu masek wektorowych
- Zarządzanie warstwami i grupami
- Efekty i style warstw
- Edytowanie masek warstw
- Wyodrębnianie zasobów
- Odsłanianie warstw przy użyciu masek przycinających
- Generowanie zasobów obrazów z warstw
- Korzystanie z obiektów inteligentnych
- Łączenie kilku obrazów w portret grupowy
- Łączenie obrazów przy użyciu automatycznego mieszania warstw
- Wyrównywanie i rozmieszczanie warstw
- Wczytywanie zaznaczeń z warstwy lub obramowania maski warstw
- Odcinanie w celu odkrycia zawartości innych warstw
- Warstwa
- Spłaszczanie
- Obrazy kompozytowe
- Tło
- Zaznaczenia
- Przestrzeń robocza zaznaczania i maskowania
- Szybkie zaznaczanie
- Podstawy zaznaczania
- Zaznaczanie narzędziami do zaznaczania prostokątnego
- Zaznaczanie przy użyciu narzędzi Lasso
- Zaznaczanie zakresu kolorów na obrazie
- Dopasowywanie zaznaczeń pikseli
- Konwertowanie pomiędzy ścieżkami i krawędziami zaznaczenia
- Podstawy stosowania kanałów
- Przenoszenie, kopiowanie i usuwanie zaznaczonych pikseli
- Tworzenie tymczasowej szybkiej maski
- Zapisywanie zaznaczeń i masek kanału alfa
- Zaznaczanie ostrych obszarów obrazu
- Powielanie, dzielenie i scalanie kanałów
- Obliczenia dotyczące kanałów
- Zaznaczenie
- Obwiednia
- Dopasowywanie obrazów
- Wypaczenie perspektywy
- Redukcja rozmyć wywołanych potrząśnięciami aparatu
- Przykłady użycia narzędzia Pędzel korygujący
- Eksportowanie tablic wyszukiwania kolorów
- Dopasowywanie ostrości i rozmycia obrazu
- Omówienie dopasowań kolorów
- Stosowanie dopasowania Jasność/Kontrast
- Dopasowywanie szczegółów cieni i obszarów oświetlonych
- Dopasowanie Poziomy
- Dopasowywanie barwy i nasycenia
- Dopasowanie jaskrawości
- Dopasowywanie nasycenia koloru na obszarach obrazu
- Szybkie dopasowania tonalne
- Stosowanie do obrazów specjalnych efektów kolorów
- Ulepszanie obrazu przy użyciu korekt balansu kolorów
- Wyświetlanie histogramów i wartości pikseli
- Kadrowanie i prostowanie zdjęć
- Konwertowanie obrazów kolorowych na czarno-białe
- Warstwy dopasowań i wypełnień
- Dopasowywanie krzywych
- Przygotowywanie obrazów do druku
- Dopasowywanie kolorów i odcieni obrazu przy użyciu kroplomierzy Poziomy i Krzywe
- Dopasowywanie ekspozycji i tonowania obrazu HDR
- Filtr
- Rozmycie
- Rozjaśnianie lub ściemnianie obszarów obrazu
- Dopasowania koloru selektywnego
- Zastępowanie kolorów obiektu
- Adobe Camera Raw
- Wymagania systemowe wtyczki Camera Raw
- Nowości we wtyczce Camera Raw
- Wprowadzenie do wtyczki Camera Raw
- Tworzenie obrazów panoramicznych
- Obsługiwane obiektywy
- Efekty winiety, ziarnu i usuwania zmętnienia atmosferycznego we wtyczce Camera Raw
- Automatyczna korekcja perspektywy we wtyczce Camera Raw
- Edytowanie z zachowaniem danych oryginału we wtyczce Camera Raw
- Filtr promieniowy we wtyczce Camera Raw
- Zarządzanie ustawieniami wtyczki Camera Raw
- Otwieranie, przetwarzanie i zapisywanie obrazów we wtyczce Camera Raw
- Naprawa obrazów za pomocą ulepszonego narzędzia Usuwanie plam we wtyczce Camera Raw
- Obracanie, kadrowanie i dopasowywanie obrazów
- Dopasowywanie renderowania koloru we wtyczce Camera Raw
- Podsumowanie funkcji | Adobe Camera Raw | Wydania z 2018 r. com/pl/camera-raw/using/whats-new-acr-9-x. html">Podsumowanie nowych funkcji
- Wersje procesu we wtyczce Camera Raw
- Wprowadzanie lokalnych dopasowań we wtyczce Camera Raw
- Naprawianie i przywracanie obrazów
- Usuwanie obiektów ze zdjęć przy użyciu funkcji Wypełnij z uwzględnieniem zawartości
- Uwzględniające zawartość narzędzia Łatka i Przesuwanie
- Retuszowanie i naprawianie zdjęć
- Korygowanie zniekształceń i szumu na obrazie
- Podstawowe czynności pozwalające rozwiązać większość problemów
- Przekształcenia obrazów
- Przekształcanie obiektów
- Dopasowywanie kadrowania, obrotów i obszaru roboczego
- Tworzenie i edytowanie obrazów panoramicznych
- Wypaczanie obrazów, kształtów i ścieżek
- Punkt zbiegu
- Korzystanie z filtra Formowanie
- Skalowanie z uwzględnieniem zawartości
- Przekształcanie obrazów, kształtów i ścieżek
- Wypaczenie
- Przekształcanie
- Panorama
- Rysowanie i malowanie
- Malowanie wzorków symetrycznych
- Rysowanie prostokątów i modyfikowanie opcji obrysu
- Informacje o rysowaniu
- Rysowanie i edytowanie kształtów
- Narzędzia do malowania
- Tworzenie i modyfikowanie pędzli
- Dodawanie koloru do ścieżek
- Edytowanie ścieżek
- Malowanie za pomocą pędzla mieszającego
- Pędzle predefiniowane
- Gradienty
- Interpolacja gradientów
- Wypełnianie oraz obrysowywanie zaznaczeń, warstw i ścieżek
- Rysowanie narzędziami Pióro
- Tworzenie wzorków
- Generowanie wzorku przy użyciu wtyczki Tworzenie wzorku
- Zarządzanie ścieżkami
- Zarządzanie bibliotekami i wzorkami predefiniowanymi
- Rysowanie lub malowanie przy użyciu tabletów graficznych
- Tworzenie pędzli z teksturami
- Dodawanie dynamicznych elementów do pędzli
- Gradient
- Malowanie stylizowanych pociągnięć pędzlem przy użyciu narzędzia Artystyczny pędzel historii
- Malowanie wzorkiem
- Synchronizacja ustawień predefiniowanych między urządzeniami
- Tekst
- Dodawanie i edytowanie tekstu
- Jednolity mechanizm tekstowy
- Korzystanie z czcionek SVG OpenType
- Formatowanie znaków
- Formatowanie akapitów
- Tworzenie efektów tekstowych
- Edytowanie tekstu
- Odstępy między wierszami i między znakami
- Tekst arabski i hebrajski
- Czcionki
- Rozwiązanie problemów z czcionkami
- Tekst azjatycki
- Tworzenie tekstu
- Błąd mechanizmu wyszukiwania w tekście podczas używania narzędzia do pisania w programie Photoshop | Windows 8
- Wideo i animacja
- Edytowanie materiałów wideo w programie Photoshop
- Edytowanie warstw wideo i animacji
- Omówienie zagadnień dotyczących wideo i animacji
- Wyświetlanie podglądu wideo i animacji
- Malowanie klatek na warstwach wideo
- Importowanie plików wideo i sekwencji obrazów
- Tworzenie animacji poklatkowych
- Creative Cloud 3D Animation (zapowiedź)
- Tworzenie animacji z osią czasu
- Tworzenie obrazów do materiałów wideo
- Filtry i efekty
- Korzystanie z galerii rozmyć
- Podstawowe informacje dotyczące filtrów
- Dokumentacja efektów filtrów
- Dodawanie efektów świetlnych
- Korzystanie z filtra Adaptacyjny szeroki kąt
- Korzystanie z filtra Farba olejna
- Stosowanie określonych filtrów
- Smużenie obszarów obrazu
- Zapisywanie i eksportowanie
- Zapisywanie plików w programie Photoshop
- Eksportowanie plików w programie Photoshop
- Obsługiwane formaty plików
- Zapisywanie plików w formatach graficznych
- Przenoszenie projektów między programami Photoshop i Illustrator
- Zapisywanie i eksportowanie materiałów wideo i animacji
- Zapisywanie plików PDF
- Technologia ochrony praw autorskich Digimarc
- Drukowanie
- Drukowanie obiektów 3D
- Drukowanie w programie Photoshop
- Drukowanie z zastosowaniem zarządzania kolorami
- Stykówki i prezentacje PDF
- Drukowanie zdjęć w układzie pakietu obrazów
- Drukowanie kolorów dodatkowych
- Bichromia
- Profesjonalne drukowanie obrazów
- Poprawianie jakości wydruków w kolorze z programu Photoshop
- Rozwiązywanie problemów z drukowaniem | Photoshop
- Automatyzacja
- Tworzenie grafiki zależnej od danych
- Korzystanie ze skryptów
- Przetwarzanie wsadowe plików
- Odtwarzanie operacji i zarządzanie nimi
- Dodawanie operacji warunkowych
- Informacje o operacjach i panelu Operacje
- Nagrywanie narzędzi w operacjach
- Zestaw narzędzi do tworzenia wtyczek i skryptów interfejsu programu Photoshop
- Zarządzanie kolorami
- Omówienie zarządzania kolorami
- Utrzymywanie spójności kolorów
- Ustawienia kolorów
- Korzystanie z profilów kolorów
- Zarządzanie kolorami dokumentów przeznaczonych do wyświetlania w Internecie
- Zarządzanie kolorami w dokumentach podczas drukowania
- Zarządzanie kolorami w przypadku obrazów importowanych
- Próby kolorów
- Content Authenticity
- Informacje o poświadczeniach zawartości
- Identyfikacja i pochodzenie tokenów NFT
- Łączenie kont na potrzeby uznania udziału w pracy twórczej
- Grafika 3D i techniczne przetwarzanie obrazów
- Photoshop 3D | Często zadawane pytania dotyczące wycofanych funkcji 3D
- Malowanie 3D
- Ulepszenia panelu 3D | Photoshop
- Podstawowe pojęcia i narzędzia związane z grafiką 3D
- Renderowanie i zapisywanie grafiki 3D
- Tworzenie obiektów i animacji 3D
- Stosy obrazów
- Obieg pracy z grafiką 3D
- Pomiary
- Pliki DICOM
- Programy Photoshop i MATLAB
- Zliczanie obiektów na obrazie
- Łączenie i konwertowanie obiektów 3D
- Edytowanie tekstur 3D
- Ustawienia panelu 3D
Aby zastosować ustawienia domyślne, kliknij dwukrotnie podgląd miniaturki.
Aby utworzyć ustawienia domyślne z bieżących ustawień tekstur, kliknij ikonę menu podręcznego i wybierz opcję Nowy materiał.
Aby zmienić nazwę lub usunąć wybrane ustawienia domyślne, kliknij ikonę menu podręcznego i wybierz opcję Zmień nazwę lub Usuń materiał.
Aby zapisać bieżącą grupę ustawień domyślnych, kliknij ikonę menu podręcznego i wybierz opcję Zapisz materiały.
Aby zmienić wyświetloną grupę, kliknij ikonę menu podręcznego. Następnie wybierz opcję Resetuj materiały w celu przywrócenia zapisanej grupy, Ładuj materiały w celu dołączenia zapisanej grupy lub Zastąp materiały.
Dla opcji Tryb kolorów wybierz wartość Skala szarości.
Dla opcji Zawartość tła wybierz wartość Kolor tła.
(Opcjonalnie) Ustaw szerokość i wysokość tak, aby dopasować wymiary do mapy tekstury zmiękczenia przypisanej do materiału.
Aby dodać światło, kliknij przycisk Utwórz nowe światło i wybierz typ światła:
Światła ze źródłami punktowymi świecą we wszystkich kierunkach, tak jak żarówki.
Światła punktowe dają światło w kształcie stożka, który można dopasować.
Światła nieskończone świecą z jednej płaszczyzny kierunku, co przypomina światło słoneczne.
Światła z obrazem rzucają oświetlony obraz na scenę 3D.
Aby usunąć światło, wybierz je z listy w górnej części sekcji Światła w dolnej części panelu.
- Tworzenie nakładek UV
Wycofanie funkcji 3D z programu Photoshop
Funkcje 3D w programie Photoshop zostaną usunięte w przyszłych aktualizacjach. Zachęcamy użytkowników funkcji 3D do korzystania z nowej kolekcji Adobe Substance 3D, która obejmuje nową generację narzędzi 3D firmy Adobe. Więcej informacji na temat wycofania funkcji 3D z programu Photoshop można znaleźć tutaj: Photoshop 3D | Często zadawane pytania dotyczące wycofanych funkcji 3D.
W przypadku programu Photoshop CS6 funkcje związane z grafiką 3D były dostępne tylko w wersji Photoshop Extended. Wszystkie funkcje programu Photoshop Extended są dostępne w programie Photoshop. Program Photoshop nie ma osobnej wersji Extended.
Każda siatka w modelu 3D jest wyświetlana w osobnym wierszu w górnej części panelu 3D. Wybierz siatkę, aby otworzyć jej ustawienia i wyświetlić informacje o niej w dolnej sekcji panelu 3D.
Są między innymi wyświetlane liczby materiałów i tekstur zastosowanych do siatki, a także liczby zawartych w niej wierzchołków i powierzchni. Można tutaj ustawić następujące opcje wyświetlania siatki:
Aby wyświetlać cienie, należy ustawić światła i wybrać opcję jakości renderowania Śledzenie promieni. html#main-pars_heading_10" target="_blank">Ustawienia sceny 3D.
Przechwyć cienieTa opcja pozwala określić, czy na powierzchni zaznaczonej siatki są wyświetlane cienie z innych siatek.
Aby przechwycić cienie z płaszczyzny podłoża na siatki, wybierz opcję 3D > Przechwytywanie cienia przez płaszczyznę podłoża. Aby wyrównać te cienie względem obiektów, wybierz opcje 3D > Przyciągaj obiekt do płaszczyzny podłoża
Rzucaj cienieTa opcja pozwala określić, czy zaznaczona siatka rzuca cienie na powierzchnie innych siatek.
NiewidocznyPowoduje ukrycie siatki. Cienie nadal są wyświetlane na powierzchni siatki.
Krycie cieniaOpcja pozwala sterować miękkością cieni rzucanych przez wybraną siatkę To ustawienie jest użyteczne przy mieszaniu obiektów 3D z warstwami znajdującymi się poniżej.
Pokazywanie lub ukrywanie siatki
Kliknij ikonę oka obok nazwy siatki w górnej sekcji panelu 3D.
Edytowanie pojedynczych siatek
Korzystając z narzędzi do zmieniania położenia siatek, można przesuwać, obracać i skalować wybraną siatkę bez przesuwania całego modelu. Narzędzia do zmieniania położenia działają tak samo jak podstawowe narzędzia do przesuwania 3D, dostępne na panelu Narzędzia. Więcej informacji o poszczególnych narzędziach można znaleźć w artykule Przesuwanie, obracanie lub skalowanie modelu 3D.
Wybierz siatkę w górnej sekcji panelu 3D. Wybrana siatka zostanie podświetlona przy użyciu czerwonej ramki w dolnej sekcji panelu.
Aby przesunąć siatkę, wybierz narzędzie do zmieniania położenia siatki z dolnej sekcji panelu i użyj go.
Edytowanie całego modelu przy wybranej pojedynczej siatce jest możliwe przy użyciu narzędzi 3D dostępnych na panelu Narzędzia.
W górnej części panelu 3D są wyświetlane materiały używane w pliku 3D. Ogólny wygląd modelu może być wynikiem zastosowania jednego materiału lub szeregu materiałów. Jeśli model zawiera wiele siatek, z każdą z nich można skojarzyć specyficzny materiał. Model może być także zbudowany z jednej siatki, ale w różnych jego obszarach mogą być używane różne materiały.
Wybrany materiał i skojarzone z nim mapy tekstur. A. Wyświetlenie opcji materiałów B. Wybrany materiał C. Próbnik materiałów D. Narzędzia do upuszczania i wybierania materiału E. Ikona menu mapy tekstury F. Typy map teksturPo wybraniu materiału w górnej sekcji panelu 3D w dolnej sekcji są wyświetlane mapy tekstur używane w tym materiale. Niektóre typy tekstur, na przykład zmiękczenia czy nierówności, zwykle są oparte na plikach 2D, które określają kolory lub wzory definiujące teksturę. W przypadku innych typów tekstur nie zawsze jest potrzebny osobny plik 2D. Możliwe jest na przykład bezpośrednie dopasowywanie połysku, połyskliwości, krycia lub odbicia poprzez wprowadzanie wartości.
Mapy tekstur używane w materiale są wyświetlane jako tekstury na panelu Warstwy, pogrupowane według kategorii mapy tekstury.
Aby wyświetlić miniaturkę obrazu mapy tekstury, umieść wskaźnik myszy nad nazwą tekstury (np. Odbicie lub Oświetlenie).
DyfuzjaJest to kolor materiału. Mapa zmiękczenia może określać kolor kryjący lub być dowolną zawartością 2D. Wartość próbki koloru Zmiękczenie określa kolor zmiękczenia w przypadku usunięcia mapy tekstury zmiękczenia. Mapę zmiękczenia można utworzyć, malując bezpośrednio na modelu. html" target="_blank">Malowanie 3D.
KrycieTo ustawienie zwiększa lub zmniejsza krycie materiału (od 0% do 100%). Krycie można kontrolować za pomocą mapy tekstury lub suwaka. Wartości w skali szarości na mapie tekstury określają krycie materiału. Białe wartości powodują całkowite krycie, a czarne wartości wywołują przezroczystość.
NierównośćTworzy nierówności na powierzchni materiału bez zmieniania siatki, na którą go nałożono. Mapa nierówności to obraz w skali szarości, którego jaśniejsze wartości powodują uniesienie obszarów powierzchni, a ciemniejsze — ich spłaszczenie. Można utworzyć lub wczytać plik mapy nierówności. Można też utworzyć plik mapy nierówności automatycznie, malując na modelu.
Pole Nierówność pozwala uwydatnić lub ukryć nierówności. Jest aktywne tylko wtedy, gdy istnieje mapa nierówności. Aby zwiększyć albo zmniejszyć intensywność nierówności, wprowadź liczbę w tym polu lub użyj suwaka.
Nierówności są wyraźniejsze na wprost powierzchni, a zanikają, gdy powierzchnia jest wyświetlana pod kątem.
ZwykłyMapa normalnych umożliwia uzyskanie dodatkowych szczegółów na powierzchni, podobnie jak mapa nierówności. W przeciwieństwie do mapy tekstury nierówności (opartej na jednokanałowym obrazie w skali szarości) mapa normalnych jest oparta na wielokanałowym obrazie (RGB). Wartości poszczególnych kanałów odpowiadają składowym x, y i z wektora normalnego do powierzchni modelu. Mapa normalnych umożliwia wygładzanie powierzchni siatek zawierających małą liczbę wielokątów.
Program Photoshop korzysta ze normalnych map z przestrzenią globalną, które zapewniają największą szybkość przetwarzania.
ŚrodowiskoPrzechowuje obraz środowiska otaczającego model 3D. Mapy środowiska są stosowane jako panoramy sferyczne. Zawartość mapy środowiska jest widoczna na odblaskowych powierzchniach modelu.
Aby zapobiec odbijaniu mapy środowiska od materiału, należy zmienić jego współczynnik odbicia na 0%, dodać mapę odbicia maskującą obszar materiału lub usunąć mapę środowiska z materiału.
OdbiciePozwala uzyskać wyraźniejsze odbicia innych obiektów znajdujących się na scenie 3D oraz mapy środowiska od powierzchni materiału.
OświetlenieDefiniuje kolor wyświetlany niezależnie od oświetlenia. Tworzy to efekt oświetlenia obiektu 3D od wewnątrz.
PołyskDefiniuje ilość światła pochodzącego ze źródła, która jest odbijana od powierzchni w kierunku obserwatora. Połysk można dopasować, wprowadzając wartość w tym polu lub używając suwaka. Jeśli zostanie utworzona oddzielna mapa połysku, połysk materiału będzie zależny od intensywności kolorów na mapie. Czarne obszary wywołają pełny połysk, białe usuną efekt połysku, a wartości pośrednie będą określały rozmiar podświetlenia.
PołyskliwośćDefiniuje rozproszenie odbitego światła wywołanego ustawieniem Połysk. Niska połyskliwość (wysoki stopień rozproszenia) pozwala uzyskać bardziej realistyczne, mniej skupione światło. Wysoka połyskliwość (niski stopień rozproszenia) powoduje, że światło jest mniej realistyczne, jaśniejsze i wyraźniej podświetlone.
Dopasowywanie ustawień Połysk (lewa liczba) i Połyskliwość (prawa liczba). Jeśli obiekt 3D zawiera tekstury więcej niż 9 typów (maksimum obsługiwane przez program Photoshop), dodatkowe tekstury są wyświetlane w panelu Warstwy oraz na liście Tryb malowania 3D. Aby wyświetlić tę listę, wybierz polecenie 3D > Tryb malowania 3D lub użyj menu Maluj na w sekcji Scena panelu 3D.
OdblaskiJest to kolor wyświetlany dla właściwości odblaskowych (na przykład obszarów oświetlonych połysku i połyskliwości).
OtoczeniePozwala ustawić kolor światła otoczenia widocznego na odblaskowych powierzchniach. Ten kolor jest łączony z globalnym kolorem otoczenia, ustawionym dla całej sceny.
ZałamanieUmożliwia ustawienie współczynnika załamania w przypadku ustawienia jakości sceny na Śledzenie promieni i wybrania opcji Załamania w oknie dialogowym 3D > Ustawienia renderowania. Załamanie definiuje zmianę kierunku światła występującą na styku dwóch ośrodków (na przykład powietrza i wody) o różnych współczynnikach załamania. Wartość domyślna dla nowych materiałów wynosi 1, 0 (tyle, co przybliżona wartość dla powietrza).
Próbkowanie i stosowanie materiałów bezpośrednio na obiektach
Narzędzie Upuszczanie materiału 3D działa podobnie do tradycyjnego narzędzia Wiadro z farbą, umożliwiając użytkownikowi próbkowanie i stosowanie materiałów bezpośrednio na obiektach 3D.
Wybierz narzędzie Upuszczanie materiału 3D na panelu 3D.
Przesuń wskaźnik nad obiekt 3D w oknie dokumentu Jeśli wokół próbkowanego materiału zostanie wyświetlony kontur, kliknij, przytrzymując klawisz Alt (Windows) lub Option (Mac OS).
Przesuń wskaźnik w celu wyświetlenia konturu materiału, który ma zostać zmieniony, i kliknij.
Wybieranie materiałów bezpośrednio na obiektach
Na panelu 3D przytrzymaj wskaźnik myszy na narzędziu Upuszczanie materiału 3D i wybierz Narzędzie wyboru materiału 3D
Przesuń wskaźnik nad obiekt 3D w oknie dokumentu Jeśli wokół wybranego materiału zostanie wyświetlony kontur, kliknij.
Stosowanie, zapisywanie i wczytywanie ustawień domyślnych materiałów
Ustawienia domyślne materiałów umożliwiają szybkie stosowanie grup ustawień tekstur. Domyślne ustawienia predefiniowane obejmują tekstury popularnych typów, takie jak stal, tkanina czy drewno.
Kliknij podgląd materiału, aby wyświetlić panel podręczny ustawień domyślnych. Na panelu 3D kliknij podgląd materiału.
Na panelu podręcznym ustawień domyślnych wykonaj dowolną z następujących czynności:
Kliknij ikonę folderu obok typu mapy tekstury.
Wybierz polecenie Nowa tekstura.
Wprowadź nazwę, wymiary, rozdzielczość i tryb kolorów nowej mapy, a następnie kliknij przycisk OK.
Aby dopasować proporcje do istniejącej mapy tekstury, można wyświetlić jej wymiary, umieszczając kursor myszy nad nazwą mapy tekstury na panelu Warstwy.
Nazwa nowej mapy tekstury zostanie wyświetlona obok typu mapy tekstury na panelu Materiały. Zostanie również dodana do listy tekstur dla warstwy 3D na panelu Warstwy. Nazwa domyślna jest tworzona z typu mapy tekstury dołączonego do nazwy materiału.
Wczytywanie mapy tekstury
Dla każdego z 9 dostępnych typów map tekstur można wczytać istniejący plik tekstury 2D.
Kliknij ikonę folderu obok typu tekstury.
Wybierz polecenie Wczytaj teksturę, a następnie wybierz i otwórz plik tekstury 2D.
Tworzenie mapy tekstury nierówności
Mapa tekstury nierówności wypełniona neutralną wartością w skali szarości pozwala uzyskać szerszy zakres dopasowania podczas malowania na niej.
W panelu Narzędzia kliknij próbkę Ustaw kolor tła.
W próbniku kolorów ustaw jasność na 50% i ustaw równe wartości kanałów R, G i B. Kliknij przycisk OK.
W panelu 3D kliknij ikonę folderu obok pola Nierówność.
Wybierz następujące ustawienia w oknie dialogowym Nowy:
Mapa tekstury nierówności zostanie utworzona i dodana do plików map tekstur dostępnych na panelu Materiały. Pojawi się również na panelu Warstwy.
Otwieranie mapy tekstury do edycji
Kliknij ikonę obrazu i wybierz polecenie Otwórz teksturę.
Mapa tekstury zostanie otwarta jako obiekt inteligentny w odrębnym oknie dokumentu. Po zmodyfikowaniu tekstury uaktywnij okno dokumentu modelu 3D, aby obejrzeć zmiany na modelu. html" target="_blank">Edytowanie tekstu 3D.
Kliknij ikonę obrazu
Wybierz polecenie Usuń teksturę.
Jeśli usunięta tekstura jest plikiem zewnętrznym, można wczytać ją ponownie, używając polecenia Wczytaj teksturę dostępnego w menu mapy tekstury. Tekstury, do których istnieją wewnętrzne odniesienia w pliku 3D, można przywrócić przy użyciu polecenia Cofnij lub Krok do tyłu.
Edytowanie właściwości tekstur
Mapa tekstury jest stosowana do określonego obszaru powierzchni modelu. Jest to zależne od jej parametrów odwzorowania UV. W razie potrzeby można poprawić odwzorowanie tekstury na modelu, dopasowując skalę i przesunięcie za pomocą współrzędnych u i v.
Wybierz polecenie Edytuj preferencje.
Wybierz warstwę docelową i ustaw wartości Skala UV oraz Przesunięcie UV. Można wprowadzać wartości bezpośrednio lub używać suwaków.
CelOkreśla, czy ustawienia mają zastosowanie do pojedynczej warstwy, czy do obrazu kompozytowego.
Skala UVPozwala zmieniać rozmiary odwzorowywanych tekstur. Aby utworzyć powtarzający się wzorek, zmniejsz tę wartość.
Przesunięcie UVUmożliwia zmienianie położenia odwzorowywanych tekstur.
Światła 3D oświetlają modele pod różnymi kątami, pozwalając uzyskać realistyczną głębię i cienie.
Dodawanie lub usuwanie pojedynczych świateł
Na panelu 3D wykonaj jedną z następujących czynności:
Dostosowywanie właściwości świateł
W sekcji Światła panelu 3D wybierz światło z listy.
W dolnej części panelu ustaw następujące opcje:
Ustawienie predefiniowanepowoduje zastosowanie zapisanej grupy świateł i ustawień. (Zobacz Zapisywanie, zastępowanie lub dodawanie grup świateł. )
IntensywnośćPozwala dopasować jasność.
KolorOkreśla kolor światła. Klikając to pole, można otworzyć próbnik kolorów.
ObrazW przypadku świateł z obrazem określa bitmapę lub plik 3D. (W celu uzyskania szczególnie intensywnych efektów należy spróbować użyć 32-bitowych obrazów HDR. )
Utwórz cieniePowoduje rzucanie cieni przez powierzchnie na pierwszym planie na powierzchnie tła, przez siatkę na tę samą siatkę lub przez jedną siatkę na drugą. Wyłączenie tej opcji umożliwia nieznaczne poprawienie wydajności.
MiękkośćPowoduje rozmycie krawędzi cieni, dzięki czemu zanikają stopniowo.
W przypadku świateł ze źródłami punktowymi i punktowych ustaw następujące dodatkowe opcje:
Punkt skupienia(Tylko dla świateł punktowych) Określa szerokość jasnego środka światła.
Zanik(Tylko dla świateł punktowych) Określa zewnętrzną szerokość światła.
Użyj tłumieniaOpcje Wewnętrzne i Zewnętrzne określają stożek tłumienia i szybkość zmniejszania natężenia światła wraz z rosnącą odległością od obiektów. Gdy obiekt jest bliżej niż ograniczenie Wewnętrzne, światło ma pełne natężenie. Gdy obiekt jest dalej niż ograniczenie Zewnętrzne, natężenie światła jest zerowe. Dla odległości pośrednich światło jest tłumione liniowo (od pełnego natężenia do zera).
Umieść wskaźnik nad opcjami Punkt skupienia i Zanik oraz nad opcjami tłumienia Wewnętrzne i Zewnętrzne. Czerwona otoczka ikony z prawej strony wskazuje element świetlny, dla którego te opcje mają zastosowanie.
Określanie położenia świateł
W sekcji Światła panelu 3D wybierz jedną z następujących opcji:
Narzędzie Obrót(Tylko dla świateł punktowych, nieskończonych oraz świateł z obrazem) Pozwala obracać światło przy zachowaniu jego położenia w przestrzeni 3D.
Aby szybko nakierować światło na określony obszar, kliknij w oknie dokumentu, trzymając naciśnięty klawisz Alt (Windows) lub Option (Mac OS).
Narzędzie Panoramowanie(Tylko dla świateł punktowych i ze źródłami punktowymi) Umożliwia przesunięcie światła do innego położenia na tej samej płaszczyźnie 3D.
Narzędzie Przesuwanie(Tylko dla świateł punktowych i ze źródłami punktowymi) Pozwala przesunąć światło na inną płaszczyznę 3D.
Światło ze źródłem punktowym w punkcie początkowym(Tylko dla świateł punktowych) Kieruje światło do środka modelu.
Przenieś do bieżącego widokuUmieszcza światło w położeniu kamery.
Aby dokładnie ustawiać położenie świateł z obrazem, należy użyć opcji Oś 3D, która zawinie obraz wokół sfery. html#3d_axis_photoshop_extended">Oś 3D.
Dodawanie linii pomocniczych świateł
Linie pomocnicze świateł stanowią punkty odniesienia w przestrzeni podczas dopasowywania sceny. Wskazują one typy, kąty i tłumienie poszczególnych świateł. Światła ze źródłami punktowymi są wyświetlane jako kule, światła punktowe jako stożki, a światła nieskończone jako linie.
U dołu panelu 3D kliknij ikonę przełączania i wybierz opcję Światło 3D.
W sekcji 3D okna dialogowego Preferencje można zmieniać kolory linii pomocniczych.
Linie pomocnicze świateł: A. Światło ze źródłem punktowym B. Światło punktowe C. Światło nieskończoneZapisywanie, zastępowanie lub dodawanie grup świateł
Zapisanie grup świateł jako ustawienia predefiniowanego umożliwia ich ponowne używanie w późniejszym czasie. Aby dołączyć ustawienie predefiniowane do innych projektów, należy dodać je do istniejących świateł lub zastąpić istniejące światła.
Z menu panelu 3D wybierz dowolną z następujących opcji:
Zapisz ustawienia predefiniowane światełPowoduje zapisanie bieżącej grupy świateł jako predefiniowanej, dzięki czemu można wczytać ją ponownie za pomocą poniższych poleceń.
Dodaj światłaPozwala dodać wybrane światła predefiniowane do istniejących świateł.
Zastąp światłaUmożliwia zastąpienie istniejących świateł wybranymi światłami predefiniowanymi.
Więcej materiałów tego typu
- Zapisywanie plików w programie Photoshop
- Dodawanie i edytowanie tekstu