Skanery sieciowe CAndt Solution Vio 215r Mx200 są wysoce wydajnymi skanerami sieciowymi, które łączą wydajność, niezawodność i elastyczność. Skanery te są zaprojektowane z myślą o bardziej złożonych zastosowaniach, takich jak skanowanie dokumentów medycznych, skanowanie dokumentów podatkowych i skanowanie dokumentów towarzyszących zakupowi w sklepie internetowym. Skanery sieciowe Vio 215r Mx200 są łatwe w konfiguracji i obsłudze, a ich duża przepustowość i szybkość skanowania sprawiają, że są one idealnym rozwiązaniem do skanowania dużej ilości dokumentów. Skanery te są również kompatybilne z wieloma systemami, w tym z systemami Windows, MacOS, Android, iOS i Linux.
Ostatnia aktualizacja: Obsługa skanera sieciowego CAndt Solution Vio 215r Mx200
Strona informacyjna
Candy udostępnia sieć ponad osiemdziesięciu Autoryzowanych Serwisów gwarantujących skuteczne i wysokiej jakości naprawy.
Skontaktuj się z nami
Jeśli masz jakieś pytania lub potrzebujesz pomocy, Dział Obsługi Klienta Candy udzieli Ci wsparcia w zakresie wadliwego działania lub konserwacji Twojego urządzenia.
Skontaktuj się z nami
Autoryzowane serwisy lokalne
Szukaj
Instrukcja obsługi
Pobierz instrukcję obsługi dla Twojego urządzenia w formacie PDF bezpośrednio z naszej strony. Wybierz linię, nazwę i kod urządzenia. com/pl_PL/instrukcje-obslugi/">Szukaj
Zarejestruj urządzenie
Witaj w świecie Candy. Dziękujemy za wybranie naszego urządzenia.
Zarejestruj swój produkt na stronie, aby korzystać z ważnych udogodnień:
- pozwoli nam odzyskać Twoje dane i informacje o Twoim urządzeniu w szybki sposób, jeśli będziesz potrzebować pomocy;
- otrzymasz aktualizacje techniczne i powiadomienia dotyczące Twojego urządzenia;
- otrzymasz oferty i dodatkowe usługi dla urządzeń Candy.
Rejestracja
Gwarancja Candy
Nasze urządzenia objęte są dwuletnią gwarancją producenta. Ogólne i szczegółowe warunki określone są w warunkach gwarancji. com/pl_PL/gwarancja/">Przeczytaj warunki gwarancji
Akcesoria i części zamienne
Candy dysponuje szerokim asortymentem akcesoriów i części zamiennych; skontaktuj się z autoryzowanym serwisem lokalnym i poszukaj części odpowiednich dla Twojego urządzenia. com/pl_PL/akcesoria-czesci-zamienne/">Znajdź najbliższy punkt serwisowy
Wezwij Serwis
Tel: 22 439 05 95
Numer infolinii serwisowej obejmujący całą Polskę
Numer czynny od poniedziałku do piątku w godzinach od 8. 30 do 17. 00
Zanim zadzwonisz upewnij się, że posiadasz 16-cyfrowy numer seryjny, który można znaleźć na produkcie oraz datę zakupu.
Gdzie można znaleźć numer seryjny
Koszt połączenia według stawek operatora
Firma Kserotech dba nie tylko o poprawne działanie urządzenia pod kątem serwisowym. Naszym wspólnym celem jest funkcjonowanie urządzenia wraz ze wszystkimi korzyściami jakie oferuje. Dlatego przygotowaliśmy wspólnie z informatykiem specjalizującym się w otoczeniach sieciowych, opis konfiguracji skanera wraz z oprogramowaniem.
Jeśli trafiłeś na stronę ponieważ nie radzisz sobie z konfiguracją urządzenia lub na szybko potrzebujesz stworzyć kopertę, doceń naszą otwartość oraz złóż zamówienie chociaż na jeden toner.
To i tak niewygórowana cena za czas jaki musiałbyś poświęcić studiując instrukcję obsługi lub też tracąc godziny na metodę prób i błędów.
W związku z licznymi prośbami stworzenia instrukcji dotyczącej konfiguracji skanera sieciowego w urządzeniach konica Minolta w przypadku reinstalacji systemu operacyjnego na komputerze.
Sprawa komplikuje się po kilku miesiącach gdy np. zmieniamy operatora dostarczającego internet, lub zostają stworzone nowe stanowiska komputerowe. W tym wpisie pokarzemy w jaki sposób skonfigurować program wspomagający działanie skanera jaka również ustawić nowego użytkownika bezpośrednio z poziomu panela dotykowego w kserokopiarce. Zawarte tutaj informacje są pomocne również osobą posiadające dynamiczne IP w swoich firmach, lub korzysta z internetu mobilnego.
Poszukiwaczu pomocy w internecie. Jak zauważyłeś firma Kserotech z Chorzowa dokłada wszelkich starań by klienci nie pozostali bez pomocy nawet w kwestiach informatycznych. Ten artykuł został stworzony by mogli cieszyć się swoimi urządzeniami po reinstalacjach systemów czy rozbudowie parku komputerów. Twój serwis pobiera za to opłaty? a może uważa ze to nie jest w zakresie ich działań. Przejdź do nas, zapewniamy PEŁNĄ opiekę serwisową.
Jeśli posiadasz bizhub-a będącego na gwarancji, chętnie porozmawiamy o zmianie Twojego gwaranta. Wystarczy mail lub krótka rozmowa
biuro@kserotech. pl
serwis@kserotech. pl
+48 517 284 226
Prezentacja odbyła się na podstawie urządzenia serii Bizhub C452, w identyczny sposób układ menu znajduje się w urządzeniach:
Bizhub C203 / C253 / C353 / C220 / C280 / C360 / C451 / C550 / C452 / C552 / C650
Układ menu oraz rozmieszczenie jest identyczne w urządzeniach typu lecz dostęp do funkcji następuje po wejściu w menu urządzenia poprzez “domek” na panelu dotykowym w urządzeniach takich jak
Bizhub C224 / C284 / C364 / C454 / C554 / C654 / C754 oraz nowsze.
Opis jest szczegółowy oraz uwzględnia wszystkie problemy jakie mogą zdarzyć się w firmie posiadającej komputery oparte na systemach WINDOWS.
Komputery oparte na systemie Leopard takich jak iMac firmy Apple współpracują z urządzeniami poprzez protokół SMB. Zabezpieczenia przed dostępem sieciowym z zewnątrz jest na tyle utrudniony że poradzi sobie z tym zagadnieniem wyłącznie doświadczony informatyk. Potrzebne są hasła, nazwy sieciowe urządzenia, oraz nie rzadko trochę szczęścia jak i samozaparcia ze strony specjalisty.
Rozpoczniemy konfiguracje skanera sieciowego od wizyty przy kserokopiarce, ważne jest by urządzenie było “gotowe do pracy” oraz przez chwile nie pojawiały się zadania wydruku na urządzeniu.
- Aby wejść w ogólne ustawienia urządzenia należy zlokalizować, oraz użyć FIZYCZNEGO przycisku po prawej stronie ekranu dotykowego:
- Na wyświetlaczu pojawią się pozycje konfiguracji kserokopiarki, znajdziemy tam ustawienia użytkownika, administratora, licznik, ale również od pierwszą pozycja opcje “REJESTRACJA SKRÓCONEGO”
- W kolejnym kroku wybieramy również pierwszą opcje “UTWÓRZ SKRÓCONY ADRES”
- Funkcje skanera są widoczne w obecnym oknie. Dla potrzeb szybkiego wysyłania dokumentów drogą email, możliwa jest pierwsza pozycja:
“E-MAIL” – daje nam możliwość podłączenia urządzenia do skrzynki mailowej, niezbędna jest poprawna konfiguracja skrzynki email spod pozycji administratora oraz poprawne wprowadzenie adresów wyjściowych DNS pozwalających wydostanie się sygnału z kserokopiarki poza sieć LAN
“skrzynka użytkownika” – pozwala utworzyć skrzynki w funkcji “box”, w prostych słowach, tworzyć konta na dysku urządzenia w celu przechowywania dokumentów często kserowanych jak np. karty urlopowe
“PC-SMB” – protokół skanowania do folderu. Funkcja zaawansowana przy której rozkładają ręce nawet najwytrwalsi wojownicy informatyczni. W obecnych systemach oraz zabezpieczeniach sieciowych umożliwienie dostępu urządzeniu z zewnątrz jakim jest niewątpliwie kserokopiarka wiąże się ze spełnieniem odpowiednich warunków. Hasła użytkownika komputera, loginu, nazwy sieciowej, dostępu w otoczeniu sieciowym, konfiguracja zapory windows, oraz stworzeniu reguły w programie antywirusowym. Nasz serwis nie praktykuje tej metody przyłączenia skanera do komputera ze względu na informacje poufne jakie są potrzebne do skorzystania z tego protokołu.
“FTP”- korzysta z portu 21, na którym również działa program wspomagający dlatego proponujemy ten wybór. - Przechodzimy do bezpośredniego wprowadzania listy odbiorców skanera sieciowego. Konfigurujemy użytkownika który będzie dostępny na głównym ekranie przy przełączeniu funkcji kopiarki na skaner. W przypadku dodania nowego użytkownika klikamy na NOWY w dole ekranu dotykowego lub jeśli chcemy zmienić numer IP klikamy na danego użytkownika oraz edytuj.
- Do kompletnego wprowadzenia użytkownika jest niezbędny numer IP komputera na który będzie wysyłany skan. W dalszej części jest opis jak go najszybciej uzyskać bez zbędnego poruszania się w funkcjach sieciowych na komputerze. ”NR” – jest przypisywany automatycznie pierwszy numer porządkowy uwzględniając wszystkie protokoły.
“NAZWA” – jest to nazwa która jest widoczna na kafelce wyboru w skanerze. Intuicyjne opisanie komputera pomoże sprawnie wybrać odbiorce do którego skan zostanie wysłany. Należy pamiętać ze w przypadku kilku lub kilkunastu odbiorców nazwy nie mogą się powtarzać. Najczęściej są to imiona pracowników korzystających z podłączonego sieciowo komputera np. “Księgowa”. w opisanym przypadku jest to “komp”
“INDEKS” – ustawiamy “ulubione’ by był dostępny w głównym oknie
“ADRES HOSTA” – wpisujemy numer IP komputera do którego skan ma zostać wysłany. Znajdziemy go w informacji o sieci na danym komputerze. W prezentowanym przypadku to 192. 168. 0. 100
“ŚCIEŻKA PLIKU” – w przypadku stosowania programu wspomagającego celem dostarczenia pliku skanu jest numer IP, w momencie dotarcia go do komputera resztę trasy przejmuje program zainstalowany na komputerze. Dlatego w tej pozycji musi znajdować się “/” - Przechodząc na drugie okno konfiguracyjne, przechodzimy do szczegółowych ustawień konta użytkownika.
“ID użytkownika” pomijamy.
“Hasło”- pomijamy.
“ANONIMOWY” – ustawiamy na WŁĄCZONY, wtedy id użytkownika zmienia się na anonymous
Reszta ustawień pozostaje bez zmian. Zatwierdzamy zmiany przyciskiem “OK” - Skonfigurowaliśmy odbiorce skanera z poziomu kserokopiarki. Pozostaje tylko zainstalowanie oprogramowania dedykowanego dla konica minolta wspierającego przesyłanie plików z urządzeń peryferyjnych, bez konieczności zaawansowanej wiedzy na temat otoczeń sieciowych oraz zabezpieczeń systemu przed “atakami zzewnątrz”
Konfiguracja programu wspierającego funkcje skanowania.
Programem najprostszym w konfiguracji jest niezużywający zasobów systemowych FTP UTILITY 1. 0, dostępny jest na naszej stronie w katalogu urządzeń konica minolta. Jest on dedykowany dla tej rodziny kserokopiarek. Konfiguracje skanera dla Ricoh zostanie opisany w przyszłości. Dla poprawnie skonfigurowanej sieci LAN, urządzenie Ricoh posiada funkcje przeglądania sieci z poziomu panela dotykowego oraz wyboru folderów docelowych widocznych w grupie domowej.
“ROOT FOLDER” – ustawiamy ścieżkę dostępu do folderu do którego ma program przesyłać skany. W kserokopiarce ustawialiśmy “/” nasz plik dociera do komputera poprzez wpisany numer IP komputera, od tej chwili program przekazuje go do wskazanego folderu z punktu 2
“FTP USER” – te parametry muszą być takie same jak przy konfiguracji skanera z poziomu kserokopiarki, czyli zaznaczamy “ANONYMOUS”
zatwierdzamy ustawienia przyciskiem OK.
Jak sprawdzić numer IP komputera
Numer IP jest przydzielany danemu komputerowi przez router, serwer lub jest wpisywany ręcznie do karty sieciowej. W przypadku większości sieci przydzielany numer jest za pośrednictwem funkcji DHCP, oznacza to ze z puli numerów pierwszy wolny otrzymuje ten zestaw komputerowy który został pierwszy uruchomiony. Powoduje to brak komunikacji urządzenia z programem wspomagającym funkcje skanera. Aby skaner ponownie spełniał swoją funkcje trzeba edytować numer IP. Ten proces został już opisany wcześniej w miejscu dodawania nowego użytkownika na urządzeniu, natomiast jak ten numer zdobyć zostanie to opisane poniżej.
Po podłączeniu skanera do komputera lub dodaniu nowego skanera do sieci domowej możesz zazwyczaj od razu rozpocząć skanowanie zdjęć i dokumentów. Jeśli skaner nie zainstaluje się automatycznie, oto instrukcje, aby urządzenie zaczęło działać.
Wybierz jedną z następujących sekcji lub opcję Pokaż wszystkie. Wybrana sekcja zostanie otwarta, aby pokazać więcej informacji na temat korzystania ze skanera.
W większości przypadków zainstalowanie skanera wymaga jedynie podłączenia go do urządzenia. Podłącz kabel USB skanera do dostępnego portu USB urządzenia i włącz skaner. Jeśli to nie zadziała, możesz zrobić to ręcznie.
Wybierz opcję Start > Ustawienia > Urządzenia > Drukarki i skanery lub użyj następującego przycisku.
Otwieranie ustawień skanerów & drukarki
Wybierz pozycję Dodaj drukarkę lub skaner. Zaczekaj na znalezienie skanerów w pobliżu, wybierz ten, którego chcesz użyć, a następnie wybierz pozycję Dodaj urządzenie.
Uwaga: Jeśli skaner jest dołączony do drukarki wielofunkcyjnej lub typu "wszystko w jednym", może być dostępna tylko nazwa drukarki. Aby wyświetlić skaner, w obszarze Drukarki & drukarkiwybierz zainstalowaną drukarkę, wybierz pozycję Zarządzaj , a następnie wybierz skaner.
Jeśli skaner jest włączony i połączony z siecią, system Windows powinien go znaleźć automatycznie. Dostępne skanery mogą obejmować wszystkie skanery w sieci, takie jak Bluetooth czy skanery bezprzewodowe lub skanery podłączone do innego urządzenia i udostępnione w sieci. Oto sposób, jak to zrobić ręcznie.
Wybierz opcję Start > Ustawienia > Urządzenia > Drukarki i skanery lub użyj następującego przycisku.
Otwieranie ustawień skanerów & drukarki
Wybierz pozycję Dodaj drukarkę lub skaner. Zaczekaj na znalezienie skanerów w pobliżu, wybierz ten, którego chcesz użyć, a następnie wybierz pozycję Dodaj urządzenie.
Jeśli skanera nie ma na liście, wybierz pozycję Drukarki, której szukam, nie ma na liście, a następnie postępuj zgodnie z instrukcjami, aby dodać ją ręcznie.
Uwagi:
Jeśli korzystasz z bezprzewodowych punktów dostępowych, wzmacniaczy sygnału lub kilku routerów bezprzewodowych z osobnymi SSID, aby znaleźć i zainstalować skaner, musi być on podłączony do tej samej sieci, co komputer.
Jeśli masz nowy skaner bezprzewodowy, który nie został dodany do sieci domowej, przeczytaj instrukcje dostarczone ze skanerem i w witrynie producenta skanera, aby dowiedzieć się więcej i uzyskać najnowsze oprogramowanie skanera.
Jeśli skaner jest dołączony do drukarki wielofunkcyjnej lub typu "wszystko w jednym", może być dostępna tylko nazwa drukarki. Aby wyświetlić skaner, w obszarze Drukarki & drukarkiwybierz zainstalowaną drukarkę, wybierz pozycję Zarządzaj , a następnie wybierz skaner.
Do zainstalowania niektórych skanerów mogą być konieczne uprawnienia administratora.
Jeśli chcesz sprawdzić, czy skaner jest zainstalowany, upewnij się, że skaner jest włączony, i użyj przycisku Otwórz ustawienia drukarki & skanerów lub wykonaj następujące czynności:
Wybierz pozycję > Ustawienia > Urządzenia >drukarki & skanery.
Otwieranie ustawień skanerów & drukarki
W obszarze Drukarki i urządzenia poszukaj skanera.
Po zainstalowaniu skanera użyj aplikacji Skanowanie Windows do skanowania obrazu lub dokumentu. Jak to zrobić:
Uwaga: Potrzebujesz zainstalować aplikację Skanowanie Windows? Aplikację można pobrać na stronie Microsoft Store.
Sprawdź, czy skaner jest włączony.
W polu wyszukiwania na pasku zadań wpisz skanuj Windows , a następnie wybierz z wyników pozycję Skanuj.
Wykonaj jedną z następujących czynności:
Umieść element do zeskanowania wierzchem do dołu na płaskiej powierzchni skanera i zamknij pokrywę.
Umieść element do zeskanowania w podajniku dokumentów skanera.
Na stronie skanowania wykonaj następujące czynności:
W obszarze Skaner wybierz skaner, którego chcesz użyć.
W obszarze Źródło wybierz lokalizację, z której chcesz skanować.
W obszarze Typ pliku wybierz typ pliku, którego chcesz użyć do zapisania skanu. Na przykład można zapisać plik w różnych formatach plików, takich jak JPEG, mapa bitowa i PNG.
Wybierz Pokaż więcej , aby wyświetlić opcje Zapisz plik w.
W obszarze Zapisz plik wprzejdź do lokalizacji, w której chcesz zapisać skan.
Wybierz przycisk Skanuj w dolnej części ekranu, aby zeskanować dokument lub obraz.
Po zakończeniu skanowania wybierz pozycję Wyświetl, aby wyświetlić zeskanowany plik przed jego zapisaniem, lub wybierz pozycję Zamknij, aby go zapisać. Zeskanowany dokument lub obraz można edytować w podglądzie wyświetlanym po wybraniu przycisku Wyświetl.
Aby znaleźć wcześniej zapisany skan, wybierz Eksploratora plików z paska zadań, a następnie lokalizację, w której zostały zapisane zeskanowane pliki.
Jeśli żadna z tych instrukcji nie rozwiązała problemu ze skanerem, może występować problem z samym skanerem. Aby uzyskać konkretne informacje dotyczące rozwiązywania problemów, odwiedź witrynę internetową producenta skanera.